A projekt címe: Villamosenergia-felhasználást optimalizáló innovatív rendszer fejlesztése ipari-, lakossági fogyasztók és elektromos járművek számára

A projekt azonosító száma: 2020-1.1.2-PIACI-KFI-2020-00138

A kedvezményezett neve: PowerQuattro Zrt. – FERR-VÁZ Kft. – Miskolci Egyetem konzorciuma

A szerződött támogatás összege: 794 547 020 Ft

A támogatás mértéke (%-ban): 67,62%

A PowerQuattro Zrt. részére megítélt támogatás összege: 510 434 211 Ft

A projekt tervezett befejezési dátuma: 2024.03.28.

A projekt tartalmának bemutatása: A projekt célja egy olyan rendszer kialakítása,  amely csökkenti a hálózatból felvett áram csúcsokat, és minimalizálja a hálózatból felvett energiát A PowerQuattro Zrt., FERR-VÁZ Kft., és a Miskolci Egyetem alkotta konzorcium tagjai kutatás- fejlesztési tapasztalataikat felhasználva alakítanak ki egy PPP (Predictive Power Poise) elnevezésű Li-ion akkumulátorokkal és napelemekkel felépített energiatároló rendszert, valamint egy erre alapozott elektromos autóbusz töltőállomást. A kifejlesztendő rendszer modulos felépítésű, így elő különböző teljesítményű rendszerek egyszerüen előállíthatók.  Három területen tervezzük a felhasználást: 1. Lakossági felhasználás, 2. Ipari üzemek energia csúcsainak kiegyenlítése, 3. Elektromos járművek gyorstöltése. A projekt keretében a PowerQuattro Zrt. felel a PPP rendszer kialakításáért, a hozzá tartozó mechanikai alkatrészeket, valamint a berendezés speciális hűtését a Ferr- Váz Kft. biztosítja. A Miskolci Egyetem ezzel párhuzamosan tervezett töltőállomással kompatibilis elektromos busz létrehozásában működik közre.

 

A kifejleszteni kívánt PPP rendszer mind lakossági mind ipari felhasználás esetén  képes lesz az energiafelhasználást egyenletesebbé tenni, és a fogyasztók ellátását meghaladó, ezáltal feleslegessé váló energiát  a későbbiek során felhasználni.. A rendszer mindezt úgy kívánja elérni, hogy a hálózatból felvett energiát minimalizálja és napelemek által termelt többlet energiával tölti fel a tároló akkumulátorokat. Az elektromos járművek vonatkozásában a cél a környezetkímélő városi tömegközlekedés megteremtése, és a buszok üzem közbeni gyorstöltési lehetőségének kialakítása a végállomásokon. Ahhoz, hogy az üzem idő ne csökkentjen jelentősen egy gyorstöltő pont létrehozása szükséges. Ennek költséghatékony módja a meglévő akkumulátoros energiatároló (PPP) rendszer gyorstöltő kimenettel történő ellátása mellyel az átalakított busz kompatibilis lesz.

 

A rendszer újdonságtartalma abban áll, hogy komplex megoldást nyújt a fogyasztók számára egy optimalizált energiagazdálkodásra, amelynek hatékonyságát öntanuló algoritmussal folyamatosan javítja.